Titkos előadó rávilágít: ki lehet sikeres a személyes tanácsadásban?
Szep
16
16
Titkos előadó rávilágít: ki lehet sikeres a személyes tanácsadásban?
Ma fellebbentjük a fátylat egy nem mindennapi előadóról, és egyúttal kiderül az is, hogy mi kell ahhoz, hogy valaki a csúcsra törjön a személyes tanácsadásban... vigyázat, csak komoly spílereknek!
A 2009-es Gazdag Tanácsadó Konferencia első napjának díszvendége Dr Csernus Imre, az ismert és sokat vitatott pszichiáter, akinek erős véleménye van a tanácsadókról, és ezt nem is fél elmondani...
Hallgasd meg az interjút, amiből kiderül:
- Miért tekintenek minket, tanácsadókat egyes ügyfelek pszichiáternek, és mi a felelősségünk ebben a szerepkörben?
- Mi a belső oka annak, hogy sok tanácsadó nem meri megmondani az ügyfelének a "frankót" - azaz mi tart vissza minket a tisztánlátástól és a tiszta kommunikációtól?
- Hallgasd meg Dr Csernus Imre szó szerinti forgatókönyvét, amit a legközelebbi együttműködésed előtt el is ismételhetnél a leendő ügyfelednek. Hogyan fektesd le az együttműködési szabályokat, hogy az az ügyfél figyeljen rád és nyitott legyen a véleményedre (még ha kekec is). Akár használd szóról-szóra azt a pár mondatot, amit az interjúban hallasz...
- És, semmiképp se mulaszd el az interjú legutolsó tanácsát: az a mondat... hát, az a mondat, ha termékeny talajra hull, akkor ott az egyik legértékesebb tanács, amit valaha hallani fogsz!
Hallgasd meg a Dr Csernus Imrével készült interjút:
Az interjú letöltéséhez jobb klikk ide (mp3, 13 perc, 9 MByte)
Gyere és nézd meg élőben Dr Csernus Imre előadását arról, hogy hogyan válj jobb, nagyobb, tiszteletre méltóbb tanácsadóvá. Ezt ne hagyd ki! >>

A tavalyi GT-n az egyik előadó (a nevére már nem emlékszem, de az Kriszta úgy vezette fel, hogy rákos) szintén nagyon jó dolgokat mondott arról, hogy ő az elején tisztázza a megbízóval, hogy ha azt szeretné hallani, mennyire szép, és okos, beszélgessen inkább a barátnőjével, és tőle még azt is hallani fogja, milyen szép nagy .... is van neki :)
Az ő feladata inkább az, hogy az ügyfél pénztárcájára vigyázzon, úgyhogy keményen a szemébe mondja, hogy ez egy szabad ország, szabad hülyének is lenni, tönkremenni is és inkább nem vállal el egy megbízást, ha azt látja, hogy az ügyfél síkhülye.
Nagyon tetszik, hogy a GT-k a szakmai oldalba beleértik a pszichológiai tényezőket is!
CSak így tovább! :)
Anonymous (nem ellenőrzött) | cs, 09/17/2009 - 22:29
www.franchisemegoldasok.hu
Szeretem a nagy tapasztalatú tanácsadókban azt, hogy elkopnak a sallangok, elmaradnak a cizellák, és egyre tisztábban látják a lényeget. Misi is ilyen, ezért is volt annyira klassz az előadása.
A tanácsadói szakmában nagyon erősen ott van a pszichológiai oldal, enélkül a szolgáltatás és az érte kapott díj is csak alapszintű lehet.
Memo: ne felejtsd el, ezen a blogon szabály, hogy vállald a neved, ha hozzá szeretnél szólni - még pótolhatod!
Wolf Gábor | p, 09/18/2009 - 08:23
Szerintem Csernus doktor veszélyes vizeken evez, de ő ezt felvállalta, divatot csinált az odamondogatós terápiájával és sajátos stílusával. Két tábora van: a rajongói és az utálói. Nincs ember, aki közömbös lenne iránta. Egyébként módszereinek a hasznát a későbbikben lehetne lemérni, nevezetesen: hány tanácsadó vált sikeressé a földbedöngölés által, illetve hányan lettek még reményvesztettebbek a terápia után. Nagyon veszélyes, mivel nem csupán gyógyít, de kárt is okozhat mentálisan bizonyos esetekben ez a fajta megközelítés.
Nem lehet a tanácsadókat csupán csak két kategóriába sorolni. Az emberi személyiségnek különféle árnyalatai vannak, és a sikeresség érdekében ezt nem hagyhatjuk figyelmen kívül. Mivel nagyon különbözőek vagyunk, így mindig lesznek, akik tanulnak tőle, profitálnak a módszeréből és lesznek olyanok, akiket sajnos még mélyebbre taszít ez a fajta megközelítés.
Suri Éva (nem ellenőrzött) | cs, 09/17/2009 - 12:50
Más a földbedöngölés, és más a tisztánlátás - és nehéz a kettő közt meglátnia a különbséget annak, akit egy szakember szembesít azzal, hogy kívülről ő (a kliens / páciens) hogy néz ki.
De amit a Csernus csinál, az nem földbedöngölés, hanem meglátja a nyilvánvalót és azt világosan elmondja a páciensnek. És ez óriási különbség!
Nekünk, tanácsadóknak pont erre lenne szükségünk - gyakran ezért fizet meg az ügyfél - hogy objektíven, tisztán látva szembesítsük őt azzal, hogy kívülről, szakértői szemmel, kendőzetlenül mi a helyzet vele.
Wolf Gábor | cs, 09/17/2009 - 14:34
Hát überelt megint Csernus.
Picit úgy éreztem, hogy Gábor fel akart nőni Cshoz, de ez a folyamatos ismétlem, amit mondott Imre... ej... Úgy érzem nem sikerült.
R. Béla (nem ellenőrzött) | cs, 09/17/2009 - 11:32
A figyeljünk a másikra résszel teljesen azonosulni tudok/tam eddig is.
Azért az érdekes volt, ahogy így előre le lettünk írva.
Már-már olyan, mintha előre magyarázkodás történt volna.
Azért érdeklődéssel várom a művészurat. :D
Rónai Balázs (nem ellenőrzött) | cs, 09/17/2009 - 02:24
de aztán amikor azt mondta, hogy nekünk is a peremfeltételek meghatározásával kell kezdenünk az ügyfelekkel való együttműködést, akkor esett le, hogy nála ez egy nagyon fontos elem.
Wolf Gábor | cs, 09/17/2009 - 06:27
Azt hiszem a(z egyik) lényegben egyetértek Dr. Csernussal: ami a krízis és változás közti kapcsolatban van - szerintem.
Azonban nekem az a tapasztalatom, hogy ez igen kockázatos dolog. Ugyanis, ha a krízist előidéző tanácsadónak nincs meg a kellő érzelmi intelligenciája, empátiája, akkor előfordulhat, hogy nem a megfelelő szavakkal, stílussal fog hozzá a krízis előidézéséhez.
És mivel itt főként cégekről van szó - legalábbis a mi szegmensünkben -, ezért ez nem az ügyfélre veszélyes, hanem a tanácsadó hírnevére.
Nálunk előfordult, hogy vállaltuk a keményebb, őszinte hangvételt, de mivel rosszul hangszereltük, balul ütött ki.
Tehát itt nagyon fontosnak tartom, hogy a "hogyanról" is essék szó.
Biztosan ez lesz a konfon.
Vida Péter (nem ellenőrzött) | sze, 09/16/2009 - 23:01
Kedves Gábor!
Én két hónapja szereztem tudomást rólad, és mindarról amit csinálsz. A soron következő GT-re nem tudok elmenni, mert az online tanácsadási üzletem felépítésén dolgozom keményen.
Nagyon örülök annak, hogy Csernus doktor az előadók között lesz. Ő egy igazi őszintén megmondom ember. Az emberek zöme fél tőle, mert fél szembe nézni azzal a valósággal amivel szembesítésre kerül. Fél attól, hogy a piti kis kifogásai porrá lesznek zúzva. Mindenki oda figyel rá, mindenkinek fontos a véleménye, mindenki kíváncsi rá. Kevesek lesznek, akik meg is hallják, hogy mit mond! De két nagyon fontos dolgot említett az interjúban: 1. őszinte vélemény nyilvánítást válallni, 2., valóban figyelni az emberekre. Mindkettő előfeltétele a sikeres tanácsadásnak, ha valaki nem őszinte, nem tud olyan tanácsokat adni, ami lehetővé teszi a kitűzött cél elérését, MÁSKÉNT NEM MŰKÖDIK, mert a tancsadó saját magát és az ügyfelét is becsapó tanácsot fog adni. Valóban figyelni kell, meg kell tanulni hallgatni, és oda figyelni az emberekre legyen az ügyfél, legyen az család tag, folytathatnám, de mindenki érti.
Gratulálok, egy bátor döntés volt felvállalni Csernus doktort. nekem nagyon bejön a dolog. Meggyőződésem, hogy a GT egyik legfelkavaróbb, és legépítőbb előadását fogja tartnai. Csak remélni tudom, hogy mégis készül hangfelvétel és karácsonyi ajándékként megszerezhető lesz!
Nagyra becsüléssel,
Papp László
Papp László (nem ellenőrzött) | sze, 09/16/2009 - 22:57
Szerintem Cernus doki valamikor nagyon loser-nek gondolta magat es tuti hogy nagyon sokszor a padlon volt es nem ertete miert mennek a dolgok az eletben masoknak... es a szakadekban a nagy szarmaszlagban megertette hogy a kulonmbseg azok az emberek kozt akiknek a mantrajuk az hogy "I can do" es azok kozott akiknek "I cant do" csak annyi hogy fel valalod azt aki vagy vagy nem. Es a ha felvalalod akkor jonnek a megoldasok a kifogasokra hogy "nekem miert nem ....?" es a tobbi pedig atitud...
Molnar Csaba (nem ellenőrzött) | p, 09/18/2009 - 12:47
Kedves Kommandósok!
Bocs, kicsit eltérek a tárgytól, vagyis nem Csernus doktor ellen, vagy mellett foglalok állást. Tegnap meghívott vendégként részt vettem a "GT kóstolón", ezt szeretném nyilvánosan is megköszönni.
Beszerzési tanácsadó céget vezetek, ügyfeleinknek segítünk költségeik csökkentésében. Megbízóink nem kkv cégek, hanem nagy vállalatok, mégis hallottam most is olyan dolgokat, amiket hasznosítani tudok munkámban. A legnagyobb élmény ezúttal Jagodics Rita előadása volt. Köszönöm még egyszer a meghívást!
Tukacs Éva (nem ellenőrzött) | sze, 09/16/2009 - 22:16
A nevemet vállalom, de a blog hozzászólás 1-es és 2-es szabályát nem tudom betartani.
Ez a pasi két olyan családot tett tönkre, akit személyesen ismerek...
Kell ez neked?
Levente (nem ellenőrzött) | sze, 09/16/2009 - 19:05
Az dobja rá az első követ...
1) Én is kaptam már olyan visszajelzést, hogy a marketing tanácsom milyen veszteséget eredményezett, és mutass egy tanácsadót, aki sokat dolgozik, és eddig egy ügyfelénél, páciensénél sem sült el visszafelé a tanácsa. A Csernus több embert segített hozzá a jobb élethez mint sok más kollégája, és emellett remek érzéke van a PR-hoz - szerintem tökéletes választás a GT-hez.
2) Ha engem kérdezel, csak azt lehet tönkretenni, aki már eleve magától is a szakadék felé tart. Egy tanácsadó nem tud tönkretenni valakit, aki már eleve ne lenne tönkremenetelre ítélve - legfeljebb késleltetni tudja a dolgot, jó esetben visszafordítani - de ez nem mindig sikerül.
3) A szcientológus ügyfeleim is belendültek: ahogy ezt már korábban írtam, van pár olvasóm, ügyfelem, aki szcientológus, és akikkel dolgoztam, azokat nagyon korrekt és jó embereknek ismertem meg (ellentétben azzal, amit a média kampányol róluk). De valamiért rettentően fújnak a pszichológusokra, pszichiáterekre, és ma kaptam is pár email-t és telefont, hogy "Gábor, az egy gyilkos szakma sarlatánja!" - és hát ebben nagyon nem értek egyet velük.
4) Az, hogy "Levente", nem igazán elégíti ki a "vállald a neved" feltételt, ez alapján nem tudjuk, ki vagy! Teljes név, honlap, tudod. Az már név-vállalásnak számít.
Wolf Gábor | sze, 09/16/2009 - 20:10
És nekem is vannak Szcientológus barátaim. És pszichológus barátaim is. És nem a vallásától függ, hogy valaki korrekt és jó.
Azzal teljesen egyetértek, hogy néha egy céges tanácsadó is tévedhet ... ott max pénz, piacveszteség lesz.
Amikor viszont emberről beszélünk, akkor ott szerintem nem megengedhető a hiba. Ha pedig van hiba, akkor legyen kőkemény büntetés.
Csernusnak remek érzéke van a PRhoz, az nem vitatható.
És az sem, hogy a kollégáihoz képest több embert segített a jobb élethez. (A kérdés az, hogy a kollégái egyáltalán csináltak valami jót?)
Kovács Krisztina (nem ellenőrzött) | sze, 09/16/2009 - 20:39
Nekem ez a Csernus interjú semmit sem mondott. Ugyanezt éreztem a Nő olvasása közben is, felfújt üres lufi, sok ismétlés, kevés mondanivaló. Szerintem, ha egy tanácsadó magától nem tudja, hogy a vendége/megrendelője a lényeg, és őszínte szívvel szeretettel kell felé fordulni, akkor minek megy tanácsadónak?
Róbert Katalin (nem ellenőrzött) | sze, 09/16/2009 - 18:51
Kedves Katalin!
Én is olvastam a Nő című könyvet, ami bizony első olvasásra semmit nem mond. Aztán elkezdtem beszélgetni róla a hölgy ismerőseimmel. S arra kellet jutnom, hogy olyan esetekben, ha valakinek a megoldatlan problémáit telibetalálta, akkor nem tetszést, iszonyt váltott ki. Voltak akiknek nem tetszett elsőre, de megértették, hogy foglalkozniuk kell az addig szőnyeg alásöpört problémájukkal, azok utólag jót mondtak róla. S volt akiknek tetszett. Azt gondolom az benne a nagyszerű, hogy nem közömbös az embereknek, vagy testzik, vagy nem tetszik, rajongást, és ellenszeenvet is kivált mindenképpen hat az emberekre. mert az agyon hallgatott kérédéseket feszegetí, és azok megoldására ösztönöz.
sokan vannak tanácsadók, sokan azért, mert z önmegvalósításuk célja,szívvel-lélekkel, sokan azért, mert muszály igazi célok és lelkesedés nélkül. Mindkét csoportnak nagy szüksége van Csernus Imrékre, az előzőeknek, hogy megerősítse őket hitükben, utóbbiaknak, hogy jobb belátásra bírja őket, máshol próbáljanak szerencsét.
természetesen a fentieket, úgy írtam, hogy a legnagyobb mértékbn tisztelem, és elfogadom a véleményedet. :)
Üdvözlettel Papp Lászlóó
Papp László (nem ellenőrzött) | sze, 09/16/2009 - 23:08
Amikor Jack Welch-et (GE volt elnöke) megkérdezték, hogy honnan tudja melyik emberben bízhat, a válasza csak ennyi volt: "Tudom, mert érzem!"
...hát ez a konferencia ilyen alaphanggal tényleg jó lesz...
...szóval mennyire van összhangban az adott pillanatban az emberben az amit mond, gondol, érez, és tesz?
...amikor az emberben az adott kommunikációs pillanatban az összhang megbomlik ezen a 4 területen, akkor a mértéktől függően "vibrál" a "lénye"...rossz érzés neki, és megérzi a másik fél...bizalmatlanságot kelt..."valami nem stimmel ezzel az emberrel" érzés...
...már csak meg kell tanulni tökéletesen bízni a megérzéseinkben...az nem hazudik...
...úton vagyok...de van pofáraesés a tapasztalásban rendesen...
István
Tisótzki István (nem ellenőrzött) | sze, 09/16/2009 - 16:20
nagyon kalasz volt Csernussal. Magam is sok hasonló témájú könyvet olvastam, illetve tanulmányoztam. Aki elmegy a konfira, biztos hasznos dolgokat kap Csernustól. Érdemes megszívlelni.
Mo.-on a biznisz soxor ezért is döglődik - amit a riportban mondott Csernus.
Üdv.: Péter
Péter (nem ellenőrzött) | sze, 09/16/2009 - 15:12
Vártam, hogy mikor jön már végre egy pszichológus, de hogy pont Csernus... Gratula!
Tibi (nem ellenőrzött) | sze, 09/16/2009 - 14:31
Kicsit meglepődtem, hogy nem tegeződtetek. Gábor szeppent meg, vagy Csernus nem járult hozzá? Utóbbi esetben a tisztelet ilyenformán történő kikényszerítetése gyenge önbizalomra vall. Ezt pedig Csernusról nem gondolná az ember...
Böröczky Zoltán (nem ellenőrzött) | sze, 09/16/2009 - 12:36
Egyszerűen csak magázódtunk - ennyi. Nézd az ő oldaláról: megkeresi őt egy cég, hogy egy konferencián kellene előadnia tanácsadóknak. Ha ezek után tegeződne, az meg komolytalanság lenne a részéről, nem?
Mivel Te jössz a GT-re, ott leszel az előadásán is - szerinted szóljak neki, hogy mi tegeződünk a konferencián, vagy hagyjam, hogy magázódjon?
Wolf Gábor | sze, 09/16/2009 - 12:50
Azt hiszem, szólnék neki, hogy itt mindenki tegeződni fog és ha gondolja ő is csatlakozhat, de senki sem sértődik meg, ha inkább marad a magázódásnál. Szóval rábíznám...
De hogy jövök én ahhoz, hogy tanácsot adjak A Tanácsadónak :-)
Egyébként régebben Csernus vendég volt egy reggeli rádióműsorban. A Bochkort az elején kétszer helyre tette, onnantól a műsorvezetők sokkal szerényebbek voltak a megszokottnál.
Tényleg olyan érzésed van vele élőben, mintha a vesédbe látna?
Ja, és nagyon kíváncsi vagyok az előadására.
Böröczky Zoltán (nem ellenőrzött) | sze, 09/16/2009 - 13:58
Vicces. Ma azt álmodtam, hogy Wolf Gáborral találkozom. Meglátogattam a lakásán. Álmomban a 16. kerületben lakott egy nagy házban:) Mindegy is. Gondoltam reggel, hogy ez aztán a jó marketinges, aki eléri, hogy még álmomba is szerepeljen, és hogy ez kicsit már pszichotikus. Erre ma jön a levél a Csernus a titkos előadó...
Sándor Jenő (nem ellenőrzött) | sze, 09/16/2009 - 11:29
Van egy új berendezésünk, amivel a célközönség álmában tudunk reklámot elhelyezni. A kísérletek rendkívül bíztatók!
Wolf Gábor | sze, 09/16/2009 - 12:04
...találtál Kedves Gábor!
Úgy vélem, hogy ez az interjú még élesebben, még keményebben mutatja a nagy magyar valóságot, ha a mellé olvassuk a legutóbbi, általatok végzett felmérést, és annak különösen ezt a mondatát:
"A kkv-k ál tal alkalmazott marketingesek bére jellemzően nettó 100 ezer forint alatt alakul."
Mghogy "makacsul tarja magát a tévhit, miszerint a marketing költség."
Kérdem én: 100 ezer Ft havi pénzért milyen marketinget lehet végezni napi 8 órában?
Vagyis, a tanácsadás szakma és benne a marketing vállalkozók általi megítélése - ha pozitívan, optimistán fogalmazok - igen komoly fejlődés előtt áll.
Ha negatívan fogalmazok, akkor...
Tamás (nem ellenőrzött) | sze, 09/16/2009 - 11:20
Mindig is nagy tisztelője voltam Csernusnak, aki tanácsadóként is példa lehet. Az az érzésem támadt, hogy nem szereti az üzletkötőket, vagy csak a krízis előidézése a célja???
Nagyon sok mindenben igaza van!!! Már ami a személyiség működését és a mechanizmusok beindítását illeti. Direkt lett úgy vége, hogy szinte belé fojtottad a szót?
Icu (nem ellenőrzött) | sze, 09/16/2009 - 09:56
Kimondta azt az üzenetet, ami után kár lett volna folytatni. Annak a mondatnak csengenie kell az emberek fülében, és csak akkor fog csengeni, ha azt hallod a végén.
Wolf Gábor | sze, 09/16/2009 - 10:03
Kedves Gábor!
Ez a választás óriási.
A tanácsadók mentális felkészítésével nem foglalkozott senki eddig.
Hátha valaki rákattan a témára.
Régen hallottam, olvastam már ennyire fontos témát, ami élő, de a szőnyeg alá van söpörve.
Gratulálok.
Tomán József a cégvezetők szabdságfelelőse (nem ellenőrzött) | sze, 09/16/2009 - 09:43
Bevallom, nem hittem hogy meg fogsz lepni Gábor a titkos előadóval. Ennek a meglepetésnek viszont őszintén örülök, mert Csernus Imre tényleg egy olyan ember, akire érdemes odafigyelni.
Nagy Barna (Emc) (nem ellenőrzött) | sze, 09/16/2009 - 09:22
Amúgy a meglepetést még fokozta, hogy épp amikor megnyitottam a blogot, pont Csernus dokival beszélgettek a Danubius rádióban. Nagyon ütős volt, hogy a blogban is ő szólalt meg! Ezzel a Csernussal valami dolgom van még...
:)
Icu (nem ellenőrzött) | sze, 09/16/2009 - 10:00
Ne haragudj Gábor, de nekem Gálvölgyi inkább bejön.
Mármint, amikor a Dr. Úr bőrébe bújik.
Kasza Tamás (nem ellenőrzött) | sze, 09/16/2009 - 09:09
Gábor, lehet, hogy csak én nem értek hozzá, de letöltöttem a fájlt és 13 percnyi andalító zenén kívül mást nem hallottam...
Gábor (nem ellenőrzött) | sze, 09/16/2009 - 08:59
Az a teljes interjú, de az első 10 másodperc tényleg zene. Hallgasd tovább! :)
Wolf Gábor | sze, 09/16/2009 - 10:01